Monday, May 03, 2010

Primari retarzi şi locuri de parcare


Ce face primăria când locurile de parcarea sunt insuficiente? Mai desfiinţează câteva. Da, DESFIINŢEAZĂ! Aţi citit bine!

Azi dimineaţă mă sună Ioana, care ieşise mai devreme din casă, să-mi mut maşina pentru că în jurul ei urmau să răsară STÂLPIŞORI. Rezolvând, probabil, toate problemele edilitare ale sectorului, singura grijă a primarului era luni dimineaţa să fută nişte stâlpi fix pe bulevardul Averescu la intersecţia cu Ion Mihalache.

Aici sunt blocuri, blocuri locuite de cetăţeni plătitori de impozite, cetăţeni care - muţi dintre ei - au maşini, pe care plătesc, de asemenea, impozite. În spatele blocurilor sunt câteva locuri de parcare cu plată ale ADP - închiriate încă dinaintea erei noastre şi de care nu reuşeşti să te apropii cu nici un chip. Aşa că singura şansă a locatarilor din zonă este să parcheze în faţa blocurilor, pe trotuarul Bulevardului.

Din fericire, spre deosebire de alte zone din Bucureşti, trotuarul este suficient de larg să aibă loc şi pietoni şi maşini. Era, pentru că de azi au apărut stâlpişorii pe o bucată de trotuar.

Ce a obţinut primăria? Încă trei şoferi vor fi nevoiţi să parcheze neregulamentar în alte locuri (nu-mi spuneţi că românul e învaţat prost, că vrea să parcheze la uşa apartamentului etc etc. În zonă, pur şi simplu nu sunt suficiente locuri de parcare oricât ai căuta. Singura posibilitate de parcare este undeva pe Mihalache, în faţa unităţii militare, unde tronează frumos semnul de oprirea interzisă). Aşadar, încă 3 victime sigure pentru firma de hingherit maşini prietenă primarului.

Abia îl aştept pe Chiliman să mă cheme să-l votez peste doi ani.

Şi pentru cârcotaşi, un extras din regulile de aplicare ale codului rutier:

Art. 177. - (1) Se interzice oprirea sau stationarea pe trotuare. Autoritatea competenta poate permite oprirea sau stationarea, partial sau total, a unui vehicul pe trotuar, cu respectarea marcajului, iar în lipsa acestuia, numai daca ramâne liber cel putin un culoar de minimum 1,5 m latime înspre marginea opusa partii carosabile, pentru circulatia pietonilor.

Pe trotuarul de pe Averescu rămân liberi pentru pietoni mai mult de 2 metri. Autoritatea competentă, dacă vrea, poate permite parcarea autovehiculelor. Dacă vrea! Dar dacă vrea, ce mai ridică hingherii de maşini?

2 comments:

Anonymous said...

vai...cat pot sa ma bucur. uita-te un pic aici cam cum blocheaza masinile toate trotuarele din intersectie...http://www.jurnalul.ro/webcam/1-mai-turda-126.html pe langa asta, in multe locuri (str. turda, de ex) nu raman nici pe departe 1,5 metri pentru pietoni. totul in intersectia aia e blocat de masini. ca nu ai unde sa o parchezi deja nu mai e problema mea ca pieton...e a ta, a primariei...eu mi-as vrea trotuarul si banca pentru bicilete.

George said...

daca nu raman pe turda 1,5 metri de ce nu s-au dus sa puna stalpisori acolo? de ce pe averescu?

trotuarele din intersectie zici? minunat, de ce nu ridica masinile alea? de ce nu pun acolo stalpisori. au pus stalpi fix in locul unde nu era nevoie de ei, in conditiile in care pe averescu au loc si pietoni si bicicleta ta.

dincolo de asta ramane problema principala. in 20 de ani de la revolutie nu au facut locuri de parcare, desi numarul masinilor a crescut continuu.